Återbetalningspolicy
Parfym returpolicy
Köpta varor som köps online kan returneras inom 14 (fjorton) dagar Från leveransdagen till köparen.
Följande villkor måste uppfyllas när du returnerar varor:
- Det returnerade objektet måste vara i sin ursprungliga, snygga förpackning;
- Produkten måste oskadas av köparen;
- Produkten måste vara oanvänd, utan att förlora sitt kommersiella utseende (etiketter och skyddsfilm intakt, etc.)
- Den returnerade produkten måste vara av samma komposition som den som köpts som köper - de gåvor som erhållits för köpet måste returneras samtidigt.
-För att returnera en produkt som inte uppfyller kvaliteten är det nödvändigt att fylla i ett krav på återlämnande av en produkt av låg kvalitet kan fordringsformuläret erhållas genom att kontakta e-postmeddelandetinfo@royalsperfume.com. När du skickar in ett krav på en produkt av låg kvalitet är det nödvändigt att skicka in material som bevisar detta (videor, foton). Inlämnade fordringar för defekta varor behandlas inom 30 arbetsdagar.
Vid återlämnande av varor utan säljarens fel är avkastningen till köparen inte kompenserade eller återbetalas. Efter att ha fått produkten och se till att produkten är oanvänd, kommer pengarna inom fem dagar att returneras till betalarens konto.
Defekta varor returneras i enlighet med 2001 års reglering av ekonomiministeren. 29 juni enligt beställning nr. 217 "När det gäller godkännande av reglerna för retur och utbyte av artiklar" enligt de godkända reglerna för retur och utbyte av artiklar.
Vi informerar dig om att köpare, i händelse av en tvist, först bör kontakta säljaren, och om tvisten inte kan lösas har de rätt att ansöka om tvistlösning på plattformen för elektronisk tvistlösning: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show.
5. Köparens rättigheter
5.1. Köparen har rätt att köpa varor som säljs online. i butiken;
5.2. Köparen har rätt inom 14 dagar Från dagen för mottagandet av varorna för att dra sig ur försäljningsavtalet och returnera varorna till säljaren och återvinna de pengar som betalats för varorna, med undantag för de undantag som anges i artikel 6.228 (10) Del 2 i civillagen. Konsumenten kan inte ensidigt returnera förpackade varor som har packats upp efter leverans och är olämpliga för återvändande på grund av hälsoskydd eller hygienskäl.
5.3. Om den köpta produkten inte uppfyller kvalitetskraven har köparen inom två år rätt att byta ut en produkt av otillräcklig kvalitet med en produkt av lämplig kvalitet, eller rätten till en minskning av priset på produkten, eller rätten att återkräva pengarna som betalas för produkten och dess leverans.
5.4. Köparen kan lämna in en begäran/klagomål angående de varor eller tjänster som köpts i vår onlinebutik till statskontoret för skydd av konsumenträttigheter (Vilniaus st. 25, 01402 Vilnius, e-post: http://ec.europa.eu/odr/, tel. 8 5 262 67 51, Fax/ (8 5) 279 1466, på webbplatsen www.vvtat.lt, dess ansökningsformulär på EGS -plattformenhttp://ec.europa.eu/odr/ Obs: Kontakta i alla fall info@royalsperfume.com första.
Return eller utbytet av varor regleras av:
Utbyte och retur av artiklar.
Artikel 6.362. Utbyte och retur av föremål
697 angående godkännandet av detaljhandelsreglerna
Konsumentens krav på att ersätta de köpta varorna av lämplig kvalitet med liknande varor eller att returnera de pengar som betalats av de skäl som anges i artikel 6.362 i civillagen kan endast tillfredsställas om säljaren håller med efter att ha köpt följande varor:
17.2. Parfymer, kosmetiska och toalettpreparat (koder enligt den kombinerade nomenklaturen - 3303-3307);